طبیعتا شکست مقابل آمریکا در بازی آخر دور گروهی جام‌جهانی که منجر به حذف تیم ملی ایران از این دوره از رقابت‌ها شد، از جهات مختلف جای بحث دارد.

تیم ملی ایران

اگر قرار است بالاخره یک جا این شکست‌ها به پایان برسد و قطار فوتبال ایران هم روی ریل بیفتد، نیاز است که در مورد کم و کاستی‌ها صحبت کنیم. در غیر این صورت، پنهان کردن خاک زیر فرش، چیزی را عوض نمی‌کند. حتما آن باخت از نظر فنی دلایل خاص خودش را داشته و منتقدان هم به فراخور خود در حال بررسی داستان هستند، اما به‌نظر می‌رسد یک نکته دیگر هم در داستان دخیل بوده است؛ آن هم تخلیه روانی و انگیزشی ملی‌پوشان بعد از پیروزی در برابر ولز. در حقیقت بررسی رفتار بازیکنان و مربیان بعد از کسب آن پیروزی، نشان می‌دهد انگار آنها با همین 3امتیاز اقناع شده بودند و دیگر به فکر آینده نبودند. این ماجرا، در بازی با آمریکا از همان ثانیه اول و حتی زمان ثبت عکس تیمی هم توی چشم می‌زد.

عکس| ایران در صحنه برابر آمریکا شکست خورد | رفتار عجیب ملی پوشان قبل از مصاف تاریخی


بی‌گمان پیروزی بر ولز مهم بود، آن هم مخصوصا بعد از آن باخت سنگین در برابر انگلستان. با این حال شدت و حدت آن خوشحالی تناسبی با نتیجه‌ای که به‌دست آمده بود، نداشت. در حقیقت تیم ملی ایران تنها موفق به شکست تیمی شده بود که 64سال از حضورش در جام‌جهانی می‌گذشت؛ تیمی که جزو ضعیف‌ترین حاضران در جام بیست‌ودوم به شمار می‌آمد. با این حال بازیکنان تیم ملی ایران از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند. دست‌کم در مرحله گروهی به یاد نمی‌آوریم که بازیکنان تیمی بعد از کسب یک پیروزی، سرمربی خود را روی هوا بیندازند یا آن همه قاب شادی ثبت کنند. شما بعد از پیروزی عربستان بر آرژانتین و ژاپن بر آلمان و اسپانیا چنین چیزهایی ندیدید. مجموع اینها حسی در بازیکنان به‌وجود آورد که انگار کار تمام‌شده و ماموریت به انجام رسیده است. شاید بدون چنین تصوری، تیم ملی می‌توانست با شرایط روحی و انگیزشی کاملا متفاوت در بازی سوم حاضر شود و نتیجه دیگری بگیرد، اما اتفاقات پس از بازی با ولز به بازیکنان القا کرد که دیگر کاری برای انجام دادن باقی نمانده است.

کد خبر 725038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مرتضی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    19 12
    همشهری ، اگر اینطور بود بچه های تیم 100 دقیقه بی وقفه نمیدویدند و عزت الهی آخر کار با تن خسته و بی رمق اونطوری زار زار اشک نمیریخت - همه دلشون میخواست ببرن اما فوتبال همینه و با یک اتفاق نتیجه دگرگون میشه .
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      16 20
      دقیقا همینطوره .چرا در مورد فشارهایی که ضد انقلاب به تیم ملی وارد میکردن گفته نمیشه
  • علی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    10 5
    تیم ایران هشتاد در صد باختهایش بخاطر عدم یار گیری مناسب در زمان حمله حریف است تا این خلع بر طرف نشود هیچکس کاری نمی تواند بکند اگر شک داری بازیها و گلهای خورده را چک کن من بخاطر همین ضعف سی چهل ساله بازیهای تیم ایران را دنبال نمی کنم راحت چرا این خلع پر نمی شود جای سئوال است هر وقت اصلاح شد امید وار باش در غیر اینصورت بخیه به ابدوغ می زنی سر کاری
  • اسماعیل IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    16 1
    کیروش‌هم‌‌فهمبده‌ماملت‌. به کم‌راضی‌هستیم‌ یک‌برد‌بسه
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    7 1
    حیف که بازیکنان ما عزت و احترام نمیفهمند،بعضیا خیلی خیلی از لحاظ شخصیتی از ما بهترند
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    8 1
    چرا حقایق را به مردم نمی گویید ؟, چند تا از بازیکنان سرشناس نمی خواستند ایران به مرحله بعد راه یابد ،...
  • سام NO ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    6 5
    ما خیلی وقته باختیم....انسان همیشه در اوج غم و غصه،کوچکترین خوشحالی را محکم در آغوش میگیره